میگن زنهای بنیهاشم سکوت رو بلد نبودن،
آنجا که حکم خدا داشت زیر پا گذاشته میشد.
امام صادق(ع) انگار دل تاریخ رو خوند و گفت:
«کُنَّ نِساءُ بَنی هاشِمٍ لا یُقَلْنَ فِی الْحَقِّ»
زنهای بنیهاشم، وقتی پای حق وسط بود، خاموش نمیموندن.
و حق، همون فرمان خداست؛
همون اوامری که باید بهش گردن گذاشت، حتی وقتی سخت میشه.
اُمّکلثوم، دختر فاطمه بود؛
دختری که از مادرش یاد گرفته بود
اطاعت از خدا، سکوتبردار نیست.
چشم بستن نیست.
کنار کشیدن نیست.
او شبیه فاطمه بود؛
نه فقط در نسب،
که در بندگی.
در ایستادن کنار فرمان خدا،
حتی اگر تمام دنیا روبهرویش بایستد.
بعضیها آرامش را در سکوت میجویند…
اما زنهای بنیهاشم،
آرامش را در حق پیدا میکنند.
حق، همان فرمان خداست.