لوح قلم

اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است دنیا برای از تو سرودن مرا کم است

قاب کاشی یا فاطمه

اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است
دنیا برای از تو سرودن مرا کم است

ما از مقام ِ این بانو چیز زیادی نمیدانیم، و شاید همین‌جهلمان نسبت به مقام‌عظیمی که حضرت زهرا(س) دارند باعث شده ایشان و مقامشان را در حد ماجرای فدک تنزل بدهیم! ماجرای فدک سند مظلومیت این بانوست اما این همه ی ماجرا نیست، بیت الحزان همه ی ماجرا نیست ماجرای فراموشی غدیر از سوی مردمان آن زمان همه ی ماجرا نیست که اینهمه هست و اینهمه نیست!!! اینها تنها یک قسمت کوچک از تمامِ ظلم هایی است که در حق این بانو رقم خورده است، ما آگاه نیستیم، ( وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ )
قصه همین است ما شاید ذره ای بدانیم که آنهم از لطف خودشان بوده است و همین یک ذره هم اسباب نجاتِ ماست چه رسد به فهمِ کامل!
من گمان میکنم جز آن چند نفر در زیر کساء دیگر کسی درکی از شان و منزلت حقیقیِ این بانو نداشته باشد، درکِ نوری از انوار الهی کار هر کسی نیست، شناختِ دختری که مادرِ پدر خود بوده کار دشواری است، شناخت همسری که تا پای جان با ولایت مانده و هرگز با بهانه های مورد قبول حتی خودش را از صحنه خارج نکرده کار ما نیست، ما اهلِ درک این وجودِ سراسر رحمت و شفقت و مهربانی و ایثار نیستیم و همین است که وقت نام بردن از این بانوی بزرگوار به ماجرای فدک و کوچه که ظلمی است بی انتها کفایت میکنیم، امید داریم که شناخت حاصل شود به فضل و کرم خودشان و الا این دست و پا زدن های ما برای شناختنِ ایشان راه به جایی نمیبرد…

انتشار با ذکرمنبع (lohehonar.com)

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *